Marijke Willems

Over mij

Als je jezelf beter leert kennen Met meer aandacht leeft Met een open hart in het leven staat Creëren we met elkaar: Een mooiere wereld Waarin we in liefde met elkaar omgaan Beter voor onszelf, voor elkaar En voor de aarde zijn.

Motivatie

De afwisseling van stagnatie en groei die inherent is aan de ontwikkeling van de mens, hebben mij geboeid in mijn leven en loopbaan. Als begeleider in de gehandicaptenzorg deed ik veel ervaring op met hoe je gedragsverandering kunt uitnodigen. Ik ervaarde het leren en werken in de praktijk als enorm verrijkend. Deze interesse maakte dat ik onderwijskunde ging studeren. Naast de didactiek, trok het werken en leren in organisaties mijn aandacht. Vanaf dat moment heb ik me tijdens studie, onderzoek en loopbaan bezig gehouden met het leren en ontwikkelen van mens en organisatie. Met veel plezier heb ik als opleidingsadviseur en ontwikkelaar gewerkt voor diverse organisaties, met passie voor zorg- en onderwijs: daar waar je als medewerker zelf het directe instrument bent voor je cliënt of leerling. In de loop der tijd werd ik me steeds meer bewust van mijn missie. Van daaruit ontstond het verlangen om in 2010 mijn eigen bedrijf op te richten. Ik ben intussen geschoold op het gebied van lichaamswerk, meditatie, mindfulness en ademwerk. Ik neem graag de rol op me van leer-facilitator, op organisatie- en individueel niveau. Ik houd van echtheid, humor, zingeving, beweging, stroming, verbondenheid en de leegte.

Aanvullende competenties

Life coach - Individuele coaching

De resultaten

  • Ontspannen en met aandacht en plezier in de klas zijn?
  • Alle leerlingen de aandacht geven die zij volgens jou verdienen?
  • Levensecht en leuk les geven?

Mijn gewenste doelgroep

Leerkrachten in het basisonderwijs.

Mijn gewenste cliënt

“Nadat ik een burn out heb gehad voelde ik dat ik niet meer op dezelfde manier in het onderwijs kon functioneren. Ik liet me vaak meeslepen met de waan van de dag en had alleen maar het gevoel dat ik aan het overleven was in de klas. Ik kon niet meer echt genieten van de kinderen en was vaak bezig met wat er allemaal nog moest gebeuren. Ik wist dat ik iets moest ondernemen, omdat ik anders weer opnieuw de verkeerde kant op zou gaan. Ik was zelf al bekend met meditatie en had sterk de behoefte hier iets mee te doen in de klas. Toen heb ik de hulp van Marijke ingeroepen. Wat een super fijne begeleiding heb ik van Marijke gehad. Marijke kwam mindfulness oefeningen voordoen in de klas en vervolgens maakte ik me die oefeningen eigen en integreerde ze in m’n dagelijks lesgeven. Daar hielp Marijke me één op één mee, dus buiten de lesuren. Het ging allemaal op een hele praktische manier en het kostte veel minder moeite dan ik had gedacht. De kinderen gaven keer op keer aan deze oefeningen erg fijn te vinden en ik zag dat ze de oefeningen ook zelf konden toepassen tijdens het werken. Er gebeurde nog veel meer. Eindelijk kon ik zelf ook de verbinding weer aangaan met de kinderen waardoor ik weer kon zien wat ze nodig hadden en ernaar handelen. Het pedagogisch klimaat in mijn groep werd naar een hoger plan getild. We konden weer open naar elkaar zijn en genieten van elkaar. Kortom ik heb weer lol in mijn werk en de kinderen ervaren meer openheid, acceptatie, rust en aandacht. Dank je wel Marijke voor je fijne en warme begeleiding!” Shelley Ensink, leerkracht groep 3.